Friday, 27 May 2011

Awak

Awak , masihhkah awak ingadd ? Masa tu pukul 1 petang 20 Mei 2007, 
Birthday saya 20 Mei , :)
Awak ckp awak nk jumpa saya kat kafe yg biasa ,
Saya dtg , dgn muka yg berseri-seri , 
Awak ckp awak nk bgitau sye 1 perkara yg sngadd penting ,
N sye ckp "Ape dea ?"
Awk jawab "Sebenarnyekan wak , selama 2 tahun kita bercinta , saya menyembunyikan sesuatu drpd awk , maafkan sye wak ." Awak ckp dengan suara yg lemah sngad .
Saya bingung "Ape dea ? Sye ta mara un ." 
Dan awk pun ckp "Sye ada penyakit leukimia yang kritikal . Dah setahun dah , wak . Awak , doktor ckp masa saya kemungkinan tinggal esok jea"
Saye terkejut bila awk ckp mcm tu . Air mata saya mula mengalir .
"Tak mungkin ! Awak , awk tpu kan ! Kalau betul pun , doktor bukan tuhan ! Tolong jgn tinggalkan sye mcm mner adik sye tinggalkan sye . Awak ,"
Awak teros lap air mata saya "Awak, betol ,maaf ye wak ."
Awak terus pengsan . Saye bawak awk pergi hospital . 
Kat hospital , awk sempat dirawat ,
Tapi leukimia awk mkin parah , pukul 3:00 petang , awk pun meninggal dunia .
Sye tak pernah fikir perkara ni akn berlaku .
Saya menjerit sekuat hati saye , tpi sye thu, Allah lebih sygkan awk ,
Sye redha . Sye hnyela manusia yg tkboleh melawan kehendak Allah .
Awak , sye rindukan senyuman awk yg lebar ,
Bila sye merajuk ,awk pujuk sye , sye rindu awk ,
Hadiah yang awk beri kt sye thun ni , adalah kepergian awk ,
Awk , sye rindu awk . Awak , skrg ni sye belum jumpa pengganti awk ,
Sebab tiada siapa pun yg boleh mengetuk pintu hati saya 
Selain awk . Hati saya akn selamanya milik awk ,
Sebab awk adalah cinta sejati saya ,
Tiada siapa dpt menggantikan awk , !
Awak , saya tak boleh lupakan kenangan yg kita cipta ,
Ianya kenangan paling indah bagi saya ,
Saya sanggup habiskan harta saya asal dpt membeli apa yg awk pernah nk beli dulu . 
Awk , tenang di sana ya .

Al-Fatihah

p/s : Ini bukan kisah btol2 , ini cuma rekaan semata-mata . Kalau nk copy , dipersilakan . Tpi tolong credit kan taw .

3 comments:

Syazwan said...

ceh.awal-awl..sedih giler.tapi bukan kisah betol ;).
naseb baik.

Ruhi Humaira said...

100% akak kene tipu mati-mati :)

Gadis Rainbow said...

syazwan - mungkin ada yg nasib mcm niy. dan aina baru mmbaca kisah benar dia. kesian. :C

akk- hehe !

Post a Comment